Witam serdecznie !!!

piątek, 27 grudnia 2013

UFO 2013 - Choinkowy SAL 2009 - choinka nr 2


Miałam zamiar wyhaftować w prezencie jedną z pięknych bombek na kanwie DMC ze złota nitką.
Gdy wyjęłam z mojego pudła właściwą kanwą, okazało się, że nie wyprułam fragmentu choinki nr 2 rozpoczętej w .......................... 2009 roku.
Brałam udział w Choinkowym SAL'u 2009   organizowanym przez Anię, która wówczas przygotowała dla chętnych wzór choinki wg schematu Alesandry Adelaide Needleworks CT 10 . Blog z tym projektem nadal istnieje, ale jest dostępny tylko dla uczestniczek zabawy.
W trakcie haftu okazało się, że zabrakło cieniowanej muliny (którą haftowałam choinkę) nie tylko mnie, ale również w okolicznych porządnych pasmanteriach; dostawy spodziewano się dopiero po Nowym Roku.
Uparłam się i rozpoczęłam drugą choinkę, ale nie było szans na jej zakończenie.
Na szczęście Lilka     uratowała moją choinkę przysyłając motek brakującej muliny. Choinka została wyhaftowana w terminie i oprawiona metodą kartonażową


Natomiast fragment  drugiej choinki rozpoczętej w 2009 roku został równo 4 lata później wydobyty na światło dzienne. Udało się bez problemu sprać linie malowane "spieralnym"mazakiem z kanwy. Miałam obawy, czy po tylu latach nie zostanie kratka na kanwie.
Zamiast bombki postanowiłam skończyć moje UFO. Nici sobie przed laty wybrałam makabryczne - niemiecki zielony jedwab oraz czeskie  metaluxy w trzech kolorach - złoty, zielony i czerwony.


Mimo tak dobranych nici udało mi się skończyć mój haft na początku grudnia:























Błyszczące drzewko uzupełniłam jeszcze dodatkowymi świecidełkami. Okazało się, że smukłe drzewko nie pasuje do dostępnych gotowych ram. Wykorzystałam dostępną, wąską ramkę w rozmiarze 40 x 30 cm, która mieściła się bezpiecznej kopercie bąbelkowej K 20.
Musiałam jednak skrócić drzewko o kilka cm.













 
 

Gotowe, oprawione drzewko zostało wysłane do koleżanki :)


Tutaj jeszcze razem moje dwie SAL'owe choinki - z lewej strony choinka 2009 r, po prawej nowa :
 
 
 Pozdrawiam już poświątecznie wszystkich Gości !!!

.

17 komentarzy:

  1. Piękny haft! Jak dobrze, że doczekał się dokończenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Praktycznie cały był teraz wykonany, tylko stojaczek i fragment gałązki ocalał z 2009 roku.
      Dziękuję za odwiedziny.

      Usuń
  2. i oprawa piękna i śliczne prace

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję imienniczko i pozdrawiam poświątecznie.

      Usuń
  3. o raju ale cudeńko! wygląda fenomenalnie:) dziękuję za udział w moim candy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. haft jest bezbłędny. Mnie zastanowił jeden techniczny szczegół- malujecie wzory na kanwie? Nie liczycie krzyżyków, tylko jedziecie krzyżykiem po namalowanym wzorze? Matko... jak ciągle odkrywam, że jestem trąba, a zdawało mi się, że już tak dużo na temat haftowania wiem:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Jaskółko !!!
      Nie malujemy - liczymy, ale pomocne jest zaznaczenie kwadratów np. 10 x 10 krzyżyków.
      Ja zaznaczyłam mazakiem spieralnym, ale tylko część . Pomocne przy takich haftach przestrzennych.
      Można zaznaczać fastrygą itp. Miałam już problem usunięciem linii zaznaczonych mazakiem spieralnym....

      Pozdrawiam poświątecznie !!!

      Usuń
  5. :)
    Choinkowe święta - i tak powinno być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Justynko za odwiedziny i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

      Usuń
  6. Obydwie śliczne!!!!!!!
    Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń