Witam serdecznie !!!

środa, 24 lipca 2019

Podziękowania i .... orzechówka

Witam serdecznie!
Jakaś przerwana aplikacja blokuje mi komputer, ale udało mi się za którymś razem uruchomić. Nie wiem, na jak długo...
Wykorzystuję okazję by z opóźnieniem podziękować za wszystkie życzenia urodzinowe oraz dwie piękne ręcznie robione kartki <3
 Kartkę z haftowanym makiem w moich ulubionych kolorach dostałam od Eluni z bloga " Papier i nitki". Dziękuję Elu za serdeczne życzenia i wspaniałą kartkę. Ściskam bardzo mocno.
 Piękne pergamano zdobi kartkę od drugiej Eluni, z bloga Rekodzieło Eluni. Elu Tobie również bardzo dziękuję, wiesz jak nieustannie podziwiam Twoje białe pergaminki :)
 Sprawiłyście mi wspaniałą niespodziankę dziewczyny, bardzo mnie Wasze kartki ucieszyły.

W połowie lipca, po powrocie z Konina udało mi się nastawić nalewkę z zielonych orzechów.
 Orzechy były już twarde, ale jakoś je rozdrobniłam. Okryłam dokładnie szafkę w kuchni, założyłam roboczy fartuch (bardzo rzadko używam) i rękawiczki , ale za  cienkie i prawą rękę miałam jakiś czas brązową.
 Orzechy zalałam 0,5 litra spirytusu i ok 1,25 l wódki czystej. Nie dodałam żadnych przypraw dodatkowych. Słoik wielkości 4,25 l tym razem jest pełny.
Zalew już trochę zmienił  kolor, a obok nalewka zeszłoroczna, pyszna i słodka. W tym roku muszę zrobić wytrawne lekarstwo na żołądek, choć słodka nalewka z miodem też daje radę problemom gastrycznym :) Mam nadzieję, że ubiegłoroczne zapasy wystarczą dopóki nowe lekarstwo nie dojrzeje.
 Na zdrowie :) 

14 komentarzy:

  1. Piękne kartki i narobiłaś mi ochoty na orzechówkę - tą słodką oczywiście

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo piękne kartki dziewczyny dla mnie zrobiły :) Moja orzechówka ma trochę goryczki mimo, że jest bardzo słodka :)
      Pozdrawiam słonecznie.

      Usuń
  2. Karty sú krásne, veľmi sa mi páčia.
    A orechový likér poznám :-)
    Pekné leto prajem,
    A.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i odwiedziny.
      Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  3. jeszcze raz ci życzę wszystkiego najlepszego,a ja pomyliłam urodziny z imieninami i napisałam ci życzenia imieninowe,w porę sie kapnełam i zmieniłam przed wysłaniem ,ale ze mnie gapa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na drugie mam Magdalena, więc mogły być imieniny :)
      Bardzo dziękuję Elu <3

      Usuń
  4. Spóźnione ale szczere życzenia:))A na orzechówkę zapraszasz????Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za życzenia. Na razie częstuj się na odległość, może kiedyś trafi się okazja.
      Pozdrawiam słonecznie.

      Usuń
  5. Też jestem spóźniona z życzeniami, wybacz, ale niech się spełnią Twoje wszystkie marzenia.
    Zdrówko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre życzenia nigdy nie są spóźnione - bardzo dziękuję Violka <3

      Usuń
  6. Ciekawe jak smakuje ta nalewka. Musi być pyszniutka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mimo dużej ilości miodu przebija się gorycz z orzechów, ale to lekarstwo :)
      W przyszłym roku zrobię prawdziwe gorzkie, wytrawne lekarstwo na żołądkowe problemy.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  7. Wow, ile pysznej orzechówki, to naprawdę aż tak kolor zmieni? Niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łupiny orzecha barwią na piękny brąz :) Z ubiegłego roku jedna niepełna butelka "lekarstwa" mi została. Niedługo będę mieszała tegoroczny zalew :)

      Usuń