Witam serdecznie !!!

piątek, 21 lutego 2020

Zabawy ze ściegami ciąg dalszy.

Witam serdecznie w słoneczne popołudnie!

Przypomniałam sobie kilka kolejnych needlepointowych ściegów, poprzednie wykorzystałam do zrobienia zakładki.
Moje próbki haftowałam na monokanwie twist Zweigart  18 ct kordonkami Anchor nr 5.
Tutaj wypróbowałam różne środki Mosaic Stitch, przez 3 nitki najdłuższy fragment ściegu.  Brighton Stitch to podobna wersja, ale z inną, bardziej popularną  nazwą.
Cushion Stitch haftowany cieniowanym kordonkiem nr 5 z firmy MEZ nr 1210. Tutaj jest zamieszczony kurs tego ściegu.
Diskawer stitch popularny ścieg needlepointowy.

Niektóre próbki ściegów wykorzystałam w taki sposób :
Wykorzystałam metalowe bazy 25 x 25 mm. Jeden haft ozdobiłam białymi koralikami TOHO Round 11, a na drugim przyszyłam hematytowe serduszko.
 Trzeci wisior powstał w większej bazie w kolorze złotym, wymiar w  środku 24 x 48 mm. Haft po lewej jest zrobiony cieniowanym kordonkiem, a po prawej kordonkiem 5 Anchor 435 w jednolitym kolorze i uzupełnionym koralikami Fire Polish Capri Blue 4 mm. Niestety nie mam więcej takich baz i nigdzie na razie nie znalazłam.
 Kolor roku wykorzystałam w moich zawieszkach, czyli klasyczny niebieski i jego odcienie :)

Ps. Nadal trwają  zapisy na warsztaty w Ustroniu - zapraszamy.
Na koniec moje żółte hiacynty niesamowicie pachnące. Ciekawe, jakie będą kolejne, bo u mnie już nowe kwiatki rosną na parapecie. Kupuję co jakiś czas nowe, żeby mi stale kwitły i pachniały :) Jesienią cebulki wysadzam w ogródku.
Wspaniałych zabaw karnawałowych lub spokojnego weekendu w domu Wam życzę. 

8 komentarzy:

  1. Świetny pomysł miałaś na wykorzystanie tych próbek i wisiorki wyszły rewelacyjnie! Bardzo mi się podobają i pozwolę sobie odgapić:-)
    Pozdrawiam cieplutko:-)
    ps. Takie prostokątne bazy widziałam w haftix, a kwadratowe są w royal-stone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Karolina. Kwadratowe bazy mam, prostokątne mniejsze też. Ta duża to bardzo stara, znaleziona wśród moich "skarbów" :)
      Ps.: Sprawdziłam Haftix - rzeczywiście jest tam, taka sama duża baza.Tylko, 1 sztuka. W przyszłości na Ali poszukam.
      Miłego weekendu.

      Usuń
  2. Ale rewelacyjny pomysł z wykorzystaniem tych próbek, jestem pod ogromnym wrażeniem jak to ślicznie wszystko wyszło!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję pozdrawiam ciepło w ten ponury dzień.

      Usuń
  3. Te ściągi są bardzo dekoracyjne, ta biżuteria wygląda pięknie. Muszę pomyśleć o podobnej pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, takich ściegów jest mnóstwo i można z nich korzystać, natomiast projekty z ich wykorzystaniem są własnością projektanta - no więc, muszę się zastanowić :) :) :) Żartuję oczywiście :)

      Usuń
  4. powstały piękne i niepowtarzalne zawieszki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo Eluniu za miłe słowa. Cieszę się, że się podobają :)

      Usuń