Witam serdecznie !!!

piątek, 8 stycznia 2016

"Gil" - test dla Kokardki.pl

Witam serdecznie !!!

8 grudnia dostałam przesyłkę ze sklepu internetowego Kokardka.pl zawierającą nowy zestaw testowy do haftu krzyżykowego oraz katalog firmowy.
Wcześniej była wymiana mailowa - dostałam kilka propozycji tematów haftu do wyboru. Ponieważ chciałam zestaw tradycyjny z haftem liczonym mogłam wybierać wśród ptaszków, zdecydowałam się na gila. Przed Świętami nie miałam czasu, wiec dopiero po powrocie ze szpitala w poniedziałek zabrałam się za nowy haft. Skończyłam wczoraj, ale zdjęcia oprawionego haftu zrobiłam dopiero dziś.
Dokładnie miesiąc po otrzymaniu zestawu mogę pokazać  gotowy malutki obrazek. Zmieściłam się w czasie zaplanowanym przez Kokardkę.


Zestaw zawierał wg opisu aidę firmy Zweigart, mulinę DMC, wzór graficzny oraz igłę tadycyjnie wbitą w środek aidy. Dodatkowo dostałam ramkę, której nie ma w zestawie. 


Wzór wyraźny, ale brakuje siatki linii i wyznaczonego środka, mimo, że instrukcja wyraźnie mówi, żeby zaczynać od środka. Ja sobie potrafię ten środek wyznaczyć, ale osobom początkującym chyba łatwiej byłoby, gdyby ten punkt był wyznaczony.
Na wzorze od razu są naniesione linie konturów. Wygodniej dla haftujących byłoby, gdyby były dwa rysunki; na jednym sam schemat, a na drugim schemat z liniami konturów.


Haftowałam zgodnie z instrukcją dwoma nitkami muliny, ale ciemniejsze kolory wymagają raczej 3 nitek, żeby nie było prześwitów.



 Prześwity widać nawet na zdjęciu oryginału, natomiast kolory w rzeczywistości  dużo intensywniejsze niż na zdjęciach zestawu w sklepie. Jednak uważam, że jaśniejsze tło byłoby lepsze - zieleń była wyraźniejsza.





Z konturkami i pakudnymi prześwitami. Będę poprawiała kolor czarny i ciemniejsze czerwone. Haftowałam zgodnie z instrukcją, chociaż od razu wiedziałam, że dwie nitki nie zakryją tła.


Tutaj już w przydziałowej ramce, która mi się bardzo nie podobała od samego początku; chciałam nawet dopłacić do białej w tym samym rozmiarze czyli 10 x 10 cm.




Tradycyjnie mulin wystarczy na kolejny obrazek z wyjątkiem niebieskiej na tło, które można wyhaftować np. półkrzyżykami. Szkoda, że nie podano numerów mulin DMC, mogłabym ją dołączyć (bez kłopotliwego dopasowywania) do posiadanych nici tej firmy.

Serdecznie dziękuję Kokardce za możliwość testowania kolejnego haftu.

Jeżeli komuś się spodobał gil, znajdzie go i przy okazji inne ptaszki w sklepie "Kokardka" w cenie 12,90. Osobno można dokupić piękne ramki tutaj, jednokolorowe bardzo mi się podobają. Zarówno cena zestawu nie jest wysoka, biorąc pod uwagę, że wykorzystano materiały najlepszych firm - DMC i Zweigart, jak i ładnych kwadratowych ramek.

Przy okazji polecam piękne kartki okolicznościowe, tym bardziej, że za moment Święta wielkanocne i okres I Komunii.

Gil bardzo się podoba i mąż pyta, kiedy wyhaftuję kolejne ptaszki do 4  małych okrągłych ramek wiszących w przedpokoju. Zamieszczam w nich różne zestawy haftów okolicznościowych :) Muszę przejrzeć wszystkie posiadane numery "Kramu z robótkami" i może kiedyś wrócę do ptaków.
Na razie niecierpliwie czekają "Paryżanki".

Pozdrawiam cieplutko wszystkich moich Obserwatorów i Gości !!!

24 komentarze:

  1. Piękny ptaszek.
    Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  2. O wow ale śliczny ten ptaszek, przepięknie to zrobiłaś, wielki podziw :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale cudny! podziwiam mnie brakuje samozaparcia do haftowania:) Wszystkiego dobrego w Nowym Roku Tereniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu za przemiłe słowa i serdeczne życzenia !!!
      Tobie i Twoim bliskim również wszelkiej pomyślności w 2016 roku.

      Usuń
  4. Wspaniały haft, niezwykle urokliwy i do tego pięknie oprawiony

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci się podoba. Mnie ta ramka nie pasuje ....

      Usuń
  5. Ja mam ten sam problem z wzorami niektórych haftów.Też bym wolała żeby w obrazkach które mają bacstichy były dwa wzory ,jeden bez konturów:)Ptak -wzór fajny i dość częsty w naszych gazetach:)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sprawdzałam, w których nr Kramu z robótkami są ptaki z tej serii.
      Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  6. Bardzo ładnie to opisałaś - szczerze i rzeczowo. Fachowy komentarz sumiennie wykonanego testu :) Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie mistrzostwo świata, nawet z prześwitami i brzydką ramką. Pozdrawiam serdecznie i dużo zdrowia życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana jesteś bardzo <3 Dziękuję bardzo i pozdrawiam.

      Usuń
  8. Mi się bardzo podoba jest taki wyrazisty:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa i odwiedziny. Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  9. Tereniu,jak zwykle piękny hafcik. Świetna recenzja zawierająca najdrobniejsze szczegóły.
    Pozdrawiam i życzę Tobie zdrowia i pomyślności na obecny już 2016 Rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miły komentarz i serdeczne życzenia.
      Ściskam mocno.

      Usuń
  10. Śliczny gil.
    Mnie takie prześwity nie przeszkadzają, nawet ich nie widzę. I tej ramki też się nie czepiam. Jakoś mi ten zestaw bardzo przypadł do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zestawy z ptaszkami rzeczywiście bardzo ładne. Ramka mi nie pasuje z powodu kolorów - ten lilaróż w środku mnie odrzuca. Najróżniejsze odcienie brązu, naturalny kolor drewna lub biała ( do której chciałam nawet różnicę dopłacić) byłyby znacznie lepsze - to jednak rzecz gustu.
      Dziękuję i pozdrawiam.

      Usuń