Witam serdecznie !!!

czwartek, 28 stycznia 2016

SOTM 2016 "Feuilles d'ananas" Susan Hoekstra - styczeń

Witam serdecznie !!!

Dziś wyhaftowałam "strzałki" Amadeusa - pierwszy etap amerykańskiej szkółki needlepointowej pokazany tutaj. Nie czekałam na tłumaczenie, tylko skorzystałam z rysunku pokazującego  ścieg z oznaczoną kolejnością.



Haftowałam 3 nitkami satynowej muliny zgodnie z zaleceniami projektantki  Susan Hoekstra.





 Od razu wprowadziłam zmianę do zaplanowanych materiałów - zamiast satynowej muliny DMC nr S3685 haftowałam niemieckim sztucznym jedwabiem z bardzo starych zapasów. Kolor bardziej pasował do wybranej palety. Pierwszy koralik to TOHO Round 11 Silver - Lined Siam Ruby.
 O ramce, kanwie oraz wybranych niciach pisałam tutaj.

Ps. Tłumaczenie jest na blogu Polski Needlepoint - dziękuję Yenulka

Zapraszam na blog "Polski Needlepoint", gdzie będziemy pokazywać swoje prace !!!


14 komentarzy:

  1. Bede obserwowała postępy a przy okazji poznawała hafciarską nomenklaturę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Elu ! Nazwy ściegów w języku angielskim, staram się podawać polskie wersje....
      Pozdrawiam słonecznie.

      Usuń
  2. Bardzo ciekawie się to prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Odpowiedzi
    1. Zobaczymy w grudniu, o ile uda mi się dotrwać :)

      Usuń
  4. "Strzałki" bardzo ładne, same w sobie już mogą być ozdobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Używam takich pojedynczych elementów m.in na kartkach. Inną wersję - gwiazdę Amadeus wykorzystałam w ubiegłorocznych kartkach świątecznych. Kordonkiem się znacznie lepiej haftowało niż teraz 3 nitkami satynowymi.

      Usuń
  5. Już świetnie wygląda, czekam na ciąg dalszy.
    Pozdrawiam słonecznie :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pięknie wychodzi, a koralik się gubi, jakbyś nie napisała, że tam jest koralik to bym nie zauważyła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie zgodnie z projektem, choć i tak mój koralik o 1 nr większy - w oryginale nr 10, a ja mam 11. Później będzie ich więcej, to może będą bardziej widoczne :)

      Usuń